RADOŠUMA UN KREATIVITĀTES ATTĪSTĪŠANA
Neviena dzīves sfēra nevar attīstīties un augt bez radošām idejām.
Radošums nepieciešams visās profesijās, visās attiecībās, visās dzīves situācijās.
Cik radošs un kreatīvi domājošs ir cilvēks, tik kvalitatīva, veiksmīga un bagāta ir viņa dzīve.
CIK RADOŠS IR CILVĒKS, TIK LAIMĪGA, BAGĀTA UN VEIKSMĪGA IR VIŅA DZĪVE. RADOŠUMS UN KREATĪVĀ DOMĀŠANA IR PRIEKŠNOTEIKUMS TAM,
LAI CILVĒKS VARĒTU MAINĪT VISU - SEVI, SAVAS ATTIECĪBAS, VESELĪBU, NAUDU, BIZNESU.
Neparasto metodi, kas palīdz attīstīt cilvēka radošumu, esmu izveidojusi, strādājot gan kā māksliniece, gan kā pasniedzēja radošuma aktivizēšanā un enerģētikas līdzsvarošanā. Savas zināšanas esmu papildinājusi arī Maskavas Kreativitātes skolā pie mākslinieka un psihologa Pāvela Sivkova.
Taču, labās smadzeņu puslodes aktivizācijas ideja radās jau pagājušā gadsimta 70. gados. Metodiku, kā aktivizēt smadzeņu labo puslodi, pirmā izstrādāja amerikāņu mākslas pasniedzēja un pētniece Betija Edvardsa.
Nodarbībās, strādājot dažādās mākslas tehnikās mēs aktivizējam labo - radošo smadzeņu puslodi. Cilvēks pamazām sāk izmantot abas smadzeņu puslodes sinhroni, papildinot vienai otru.
Šādas prasmes ļauj cilvēkam ikdienas dzīvē, problēmās vai krīzē vienmēr ieraudzīt izeju, atrast nestandarta risinājumu un pārveidot esošo problēmu jaunā, unikālā, pozitīvā rezultātā, iespējā, vai jaunā,
peļņu nesošā produktā.
Vienlīdz svarīgas ir abas smadzeņu puslodes.
Gan radošā - labā smadzeņu puslode, gan loģiskā – kreisā smadzeņu puslode.
Piemēram:
-
Nevar izveidot ilgstošas, laimīgas, prieka un mīlestības pilnas attiecības, ja cilvēks nezina pamata likumus šādu attiecību veidošanai kā arī nezina sava partnera raksturu, domāšanas veidu un vajadzības.
-
Nevar uzgleznot profesionālu, radoši aizrautīgu, kreatīvu darbu, ja tam apakšā nebūs zināšanas par cilvēka anatomiju, krāsu likumiem vai priekšmetu perspektīvi.
-
Cilvēks nevar radoši, kreatīvi darboties savā biznesā, ja viņš nezina šī biznesa pamatus, noteikumus un prasības.
Abām puslodēm ir jādarbojas līdzsvarā.
Tikai tad cilvēkam būs iespēja realizēt savu dzīvi radoši, kreatīvi, viegli un bez piepūles.
Tāpēc cilvēkiem būtu jāiemācās apzināti, pēc vajadzības, ieslēgt un izslēgt attiecīgo smadzeņu puslodi.
Radošā gleznošana
Mākslinieks vienas dienas laikā
Intensīvā radošo spēju aktivizēšanas metode ar guaša krāsām, bez iepriekšējām zināšanām.
Metodes pamatā ir pozitīvo, priecīgo un iedvesmojošo emociju, hormonu un neironu izmantošana, kas veic spēcīgus radošuma attīstīšanas, aktivizācijas, kā arī atveseļošanas procesus visās cilvēkam svarīgajās jomās, ieskaitot veselību.
Vienas nodarbības laikā cilvēks iemācās gleznot, kaut arī līdz šim viņš otas nav pat rokās turējis. Prakses laikā katrs dalībnieks uzglezno vairāk nekā 10 baudāmus darbus, dažādās guaša tehnikās, kurus var likt rāmī, dāvināt citiem vai izstādīt apskatei. Var veidot unikālus apsveikumus.
Nodarbības laikā tiek veikti dažādi radošumu aktivizējoši procesi:
-
Prakse, kā atbrīvoties no stresa, negatīvajām domām, emocijām.
-
Veids kā šīs uzgleznotās negācijas pārveidot priekā, skaistā, krāsainā darbā, ko var pielietot arī dažādu ikdienas problēmu risināšanā;
-
Darbu aktivizācijas metodes apgūšana, pielietošana praksē;
-
Nodarbības laikā radīto darbu salīdzināšana ar pirmo šīs dienas darbu, kas parāda katra šeit esošā cilvēka radošo spēju aktivizācijas sasniegumus, aktivizētas labās smadzeņu puslodes darbības rezultātus.
-
Pirmā darba izveidošana, kad vēl nav aktivizēta labā smadzeņu puslode un, kad cilvēks pirmo reizi dzīvē ņem rokās otu, lai gleznotu;
-
Cilvēka ievešana labās smadzeņu puslodes režīmā, bez gleznošanas tehnikas palīdzības;
-
Barjeras „Es nevaru, es neprotu” likvidēšana;
-
Iziešana no savu uzstādīto iespēju robežām;
-
Krāsu bailes barjeru noņemšana;
-
Ātrās gleznošanas metodes apgūšana;
-
Uzdevumi labās smadzeņu puslodes darbības ieslēgšanai, radošuma aktivizācijai;
-
Cilvēks sāk gleznot, pats to ierauga, saprot un brīnās par to;
-
Prakses apgūšana, kā nojaukt kopš bērnības radītos šablonus, blokus un ierobežojumus, kas kopumā traucē attīstīties, novērtēt savas spējas un talantus;
Vienas nodarbības laikā katram dalībniekam tiek pamodināta un aktivizēta labā, radošā smadzeņu puslode.
Protams, iegūtais rezultāts ir tikai pirmais solis, kas arī turpmāk jānostiprina, lai šīs nodarbības laikā sasniegtais nepazūd ikdienas rutīnā. Cilvēkam būtu jāturpina gleznot šajā un arī citās, radošumu attīstošās mākslas tehnikās, lai apzināti un mērķtiecīgi attīstītu un nostiprinātu labās smadzeņu puslodes darbību.
Nodarbība "Mākslinieks vienas dienas laikā" atver katra cilvēka radošās spējas un ticību savam radošumam
Kreativitātes aktivizācija ar eļļas krāsām
Katrai kompānijai ir vajadzīgi kreatīvi, radoši domājoši darbinieki.
Kāpēc? Jo tādi darbinieki ir katras kompānijas veiksmes un panākumu veidotāji. Tas ir zelta fonds, kas nodrošina katra uzņēmuma attīstību, augšanu un peļņu.
Metodes pamatā ir vērīguma, mērķtiecības un radošās iztēles apzināta trenēšana, kas attīsta spējas katrā problemātiskā situācijā, krīzē ieraudzīt izeju, atrast nestandarta risinājumu un pārveidot esošo problēmu jaunā, unikālā, pozitīvā rezultātā vai peļņu nesošā produktā. Atbilstoši katra cilvēka, uzņēmuma vai iestādes vajadzībām.
-
Nodarbības sākumā katrs veido savu pirmatnējo krāsu haosu(problēmu);
-
Tad katrs trenējas ieraudzīt savā izveidotajā darbā to īpašo, unikālo, kas paslēpies šai haosā un ko uzreiz nevar pamanīt;
-
Kad ir atrasti vairāki varianti, to, kurš uzrunā un patīk visvairāk, līdz nodarbības beigām izveido par pabeigtu, skaistu darbu.
Jo biežāk cilvēks šādā veidā trenē savu skatienu, koncentrēšanās spējas, vērīgumu, izdomu, jo atraktīvāka un radošāka kļūst viņa domāšana, kas kļūst arvien kreatīvāka un netradicionālāka.
Tas savukārt ļauj cilvēkam būt ārpus jebkādas konkurences, jo viņš jebkuros apstākļos, problēmās atrod izeju un pārvērš defektu par efektu.
Tieši tādus, kreatīvi domājošus darbiniekus meklē katra nopietna kompānija,
iestāde vai uzņēmums.
Radošuma aktivizācija ar eļļas krāsām
Nodarbība paredzēta interesentiem bez priekšzināšanām, īpaši tiem, kas uzskata, ka vispār neprot gleznot!
Radošuma aktivizāciju ar eļļas krāsām īpaši iecienījuši biznesa cilvēki, organizāciju vadītāji, vadošie darbinieki, kuri īpaši atbildīgās, sarežģītās situācijās dodas pie molberta un, ieejot labās smadzeņu puslodes domāšanas režīmā, bez stresa un steigas atrod labāko risinājumu esošajai problēmai vai jaunu virzienu savam biznesam, projektam vai sapnim.
Metodes pamatā ir pozitīvo, priecīgo un iedvesmojošo emociju, hormonu izmantošana.
-
Tas veic spēcīgus radošuma aktivizācijas, prāta relaksācijas, kā arī atveseļošanas procesus visās cilvēkam svarīgajās jomās, ieskaitot veselību;
-
Nodarbības laikā tiek pārvarēti bloki un aizspriedumi, kas ikdienā traucē jebkurā dzīves sfērā.
-
Aktivizējas un nostiprinās pārliecība par savām spējām, talantu un radošumu, jo cilvēks pats to ierauga savā darbā.
Ieguvumi:
-
Divi vienā – cilvēks iemācās gleznot dažādās eļļas tehnikās un attīsta savu labo, radošo smadzeņu puslodi.
-
Nodarbības laikā katrs dalībnieks uzglezno vienu gleznu, kas pārsteidz gan pašu gleznotāju, gan viņa ģimeni, gan kolēģus un draugus.
-
Šīs nodarbības rezultātā daudzi cilvēki sāk regulāri gleznot, iepriecinot ar saviem darbiem savus kolēģus, draugus, radus un tuviniekus.
Kreativitāte un radošā gleznošana ar eļļas krāsām ir unikālākais veids kā
nomierināt savu prātu un noskaņot to uz radošām domām
Radošā zīmēšana
Radošuma aktivizācija ar dažādām zīmēšanas tehnikām
Radošuma aktivizāciju ar dažādām zīmēšanas tehnikām iecienījuši tie biznesa cilvēki, kuriem patīk mierīgi apdomāt problēmas, rast jaunus risinājumus, meklēt jaunas idejas iedziļinoties, ieklausoties sevī, savā intuīcijā. To viņi dara ļaujot rokai uz papīra vilkt dažādas grafiskas līnijas, apļus, zvaigznes, izkrāsot, pārveidot tās.
Šis ir ideāls radošuma un kreatīvās domāšanas aktivizācijas veids, ja nav iespējams darba dienas laikā, kad tas ir nepieciešams, gleznot ar guaša vai eļļas krāsām.
Katram uz galda atrodas papīrs uz kura jebkurā brīdī iespējams izveidot sev visatbilstošāko grafisko darbu, kas noņem spriedzi, satraukumu vai bailes, kas palīdz cilvēkam sevi izprast, nomierināt, mainīt un attīstīt.
Mandalas, Fraktāļi, Zentagles, Neirongrafika ir mūsdienu mākslīgi radītas tehnikas. Sadalot atsevišķi to, ko cilvēki, kopš senatnes, dara dažādos zīmēšanas veidos.
Kopš senatnes cilvēki ir izmantojuši visas šīs metodes, apvienojot tās visas kopā, tādā veidā radot savu – unikālo Radošās zīmēšanas metodi, kas atver, aktivizē kreatīvo domāšanu un attīsta dažādus cilvēka radošuma aspektus.
Mandalas.
Mandala ir tikai viens no neskaitāmajiem cilvēku radītiem instrumentiem, kas tiek izmantots, lai dzīvotu harmoniskāku un laimīgāku dzīvi, cenšoties izprast sevi, Pasauli un Visumu.
Mandala ir Radošais zīmējums, kas sakārtots ap vienojošu centru. Tās spēks slēpjas apaļajā formā. Vārds mandala, vienkāršoti tulkojot, tieši to arī nozīmē – aplis vai riņķis. Mandalas izcelsme ir daudzus tūkstošus gadus sena. Piemēram, hinduismā un budismā tā izsenis uzskatīta par Visuma simbolu, izmantota gan kā mākslas forma, gan meditācijas rituāls.
Mūsdienās zīmē gan klasiskās, gan brīvās, gan tematiskās mandalas. Mandala simbolizē dzīves ciklu, palīdz pieņemt tās mūžīgo mainību.
Kopš seniem laikiem ir pierādīts, ka mandalas ir dziedinošs un terapeitisks instruments, ko cilvēks var izmantot ikdienā! Zīmējot, krāsojot, veidojot mandalas cilvēks iemācās strādāt ar savām emocijām un sajūtām, viņam kļūst vieglāk tās pārvaldīt un, kas ir pats svarīgākais – izprast tās. Un izpratne ir pirmais un svarīgākais solis darbā ar sevi.
Nodarbībās mēs mandalas izmantojam dažādos rituālos, kad strādājam ar īpaši spēcīgām praksēm, veicam mērķu manifestācijas. Mandalās nostiprinām to, ar ko strādājam attiecīgajā praksē. Tādā veidā iedarbinām Sakrālās ģeometrijas Spēku. Kopā radām gan Brīvās, gan klasiskās, gan fraktāļu un neirongrafikas mandalas.
Secinājums:
Radošuma aktivizācija jāapgūst, lai cilvēks sasniegtu savu augstāko pašizpausmes,
pašrealizācijas un attīstības līmeni:
-
Jo radošums nosaka katra cilvēka dzīves kvalitāti un ir pamatā visām dzīves jomām – veselībai, laimīgām attiecībām, augšupejošai karjerai, augošam, ienesīgam biznesam, spēcīgai naudas enerģijas plūsmai.
-
Tajā dzīves jomā, kurā trūkst radošums, apstājas attīstība, kas noved pie bankrota.
-
Radošuma aktivizācija nepieciešama, lai varētu kvalitatīvi veikt visas šī projekta piedāvātās mācības, jo visus šos procesus veicam, izmantojotabas smadzeņu puslodes.
Tātad, abām smadzeņu puslodēm ir jādarbojas unisonā.